SÅ BLEV DET..

kanske skulle berätta varför jag inte bloggat så bra. ja, i inlägget nedan så skrev jag att jag mådde skit (alltså ont i magen så kunde inte stå eller andas ungefär + feber). dem orden höll i sig ett bra tag så var tvunen att åka in till akuten på söndag förmiddag. jag kom in och träffade en läkare efter en haltimmes väntan. dem ställde säkert 1000 frågor om allt och tittatade och tryckte på olika ställen osv. efter 2-3 timmar på akuten beslutade dem att jag var ganska rejält sjuk och att jag skulle bli inlagd under natten(som blev nätter)så jag fick dropp i armen direkt och fick åka upp till ett rum. väl uppe blev det massa prover osv. (vill bara tillägga att det kan bli lite rörigt, var lite borta så kommer inte ihåg riktigt allt) senare på kvällen klockan 20 skulle jag röntgas och fick alltså inte äta ngt (som jag inte hade gjort på hela natten och alltså inte frukost) så var väldigt hungrig och då var bara klockan 14.00-14.3o. jag låg i stort sätt i min säng ända tills jag skulle röntgas och bara kände törst efter mat och vatten. tillslut kommer en läkare in och säger "förlåt, vi visste inte att du fick dricka men du måste drick upp detta i kannan"(6dl saft och 2 timmar kvar till jag skulle röntgas) kände lite stress mådde illa osv men det sista glaset tryckte jag ner i sista minuten. sen åkte jag ner till röntgen och röntgades sen var det inget mer med det. senare på kvällen (eller om det var dagen efter?) så fick vi reda på svaren men dem kunde inte se ngt genom röntgen, så dem fortsatte leta med andra alternativ. men vi fick där imot reda på hur blodprovet såg ut. jag kan säga såhär, om man ska vara frisk så ska man ha 5-10 i CRP ungefär(kan vart 15) och mitt CRP låg runt 260. iaf så sov jag ganska mycket och jag somnade nog sen men fick ha dropp i stort sätt hela den natten. på måndagen sen så vaknade jag jätte varm med feber osv. då fick jag mer tabletter och dem tog mer blodprov på mig. kommer inte ihåg så mycket mer av det mer än att pappa var uppe hos oss och vi var ute en sväng och så. men på tisadgen sen så vaknade jag varmare än så satt jag fick ta blodprov och grejer och då låg mitt CRP på 308, alltså ganska rejält höjt! då frågade dem hur ont jag hade och kom sedan in med tabletter och sånt till mig så febern gick ner lite. senare blev det bättre och mormor och morfar kom och hälsade på mig! sen framåt kvällen kom pappa och mina syskon då gick vi ut en sväng och gick (jag åkte rullstol ehe) sen åkte dem och pappa blev orolig så han ringde till sjukhuset och sa att han visste att det var min "gamla" sjukdom. då fick jag medicin för det och det hjälpte nästan direkt (dem första tabletterna som hjälpte. har tagit dem innan, dem glädjer mig varje gång;) ). sen satt jag och mamma uppe ganska länge sen sov vi, sen vaknade jag upp feberfri idag (onsdag) utan något ont i magen (ändast ytterst lite kanske) och mitt CRP hade börjat gå ner och låg på 200 eller ngt igen så dem bestämde att jag fick åka hem. så jag och mamma åkte. nu är jag alltså hemma igen och mår ganska okej.men det är tur jag har världens bästa och underbarste vänner om ställer upp hela tiden, ni är BÄST I VÄRLDEN!♥ men whaaaaat vi har ju sommarlov på fredag? man kan inte må dåligt då,right?





två bilder från sjukhuset..


Kommentarer
Postat av: mooaa | mhernodhs.blogg.se |

Jag stöttar dej i alla lägen, det vet du <3

2011-06-15 @ 21:13:37
URL: http://mhernodhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0